Hedda

För nästan två veckor sedan var Hedda här och hälsade på mig! Det var verkligen hur mysigt som helst att få träffa världens bästa syster igen efter dryga tre månader, jag hade saknat henne massor. Vi klämde in oss båda här i min minilägenhet och det gick toppen faktiskt. På dagarna varvade vi shopping och crepes med museum och kyrkor. Bland annat så besökte vi Marmottan-museet här i Paris, det är ett museum i utkanten av sextonde arrondissementet som har en grymt bra Monetsamling, hela nedervåningen är fylld av Monet. I övrigt kändes det nästan som att vara hemma hos någon, lite versailleskänsla, där matbord och eldstäder varvades med casually hanging renoirtavlor på väggarna typ. Gillades skarpt.

En kväll gick vi ut och åt en klassisk trerättersmiddag med chevre/avokado, entrecote och crème brûlée, en annan kväll hade vi 'picknick' på mitt lilla golv och en tredje köpte vi hämtpizza. Älskar när jag har gäster för då får jag en anledning att äta ordentligt och faktiskt äta kött <3. Tycker det är alldeles för dyrt att köpa i mataffären i vanliga fall. Hehe...

Här är lite bilder från helgen

min fina syster <3

lite fina gröna löv tyckte jag i kön till...notre dame tror jag det var.

standardbilden.

första kvällen blev det pizza på mitt golv. smarrigt var det.

dagen därpå hittade vi ett väldigt fint hus påväg in till gågatan rue montorgueil som jag aldrig lär mig hur jag ska uttala namnet på.

middag dag två. turistigaste stället med franskaste menyn ungefär. gott var det iallafall. och så mysigt att vara ute och äta bara jag och heddsi.

dagen därpå åt vi frukost hemma hos mig och hedda fick hedersplatsen - PALLEN.

sen den här dagen var vi på marmottan men där tog jag inga kort. efteråt var vi superhungriga så då tog vi oss bort mot eiffeltornet-området och åt italienskt efter heddas önskemål. den här risotton var svingod!

hedda var nöjd med sin pasta hon med.

sen gick vi bort till champs du mars och jag var överlycklig för solen började äntligen komma fram. Så vi satt på en bänk och solade ansiktena och lyssnade på musik tills det var crepesdags igen.

tycke detta moln var ytterst coolt då det såg ut som en örn.

sen försökte jag ta selfies, denna blev dock inte en av mina bästa.

men denna blev finare :))

sen på kvällen tänkte vi gå på restaurang igen men efter vår dunderlunch var vi ganska mätta så vi bestämde oss för att köpa hem massa godsaker och ha en lite senare "picknick" på mitt golv.

var väldigt trevligt det med

jag åt jordgubbar och nutella <333 blandannat.

sen morgonen efter var GRYM för det var så fint väder och vi satt uppe vid sacre coeur och åt frukost med den här utsikten.

blev en riktigt lyxig frulle för mig som är van vid havregrynsgröt dag in och dag ut.

sen åkte vi bort till charles de gaulle, sa hejdå och på återseende innan jag skyndade mig direkt till skolan. Var en toppenhelg verkligen och så kul att ha Hedda här <3.